ברוכים הבאים לאתר החדש של תוכנית הישגים

השגים-תוכנית לאומית להרחבת הנגישות להשכלה גבוה - עמוד הבית

תוכנית בונוסים חדשה מעודדת תלמידי תיכון לגשת לבגרות של 5 יח"ל במתימטיקה / Ynet

27/07/2012

בשל תנאי הקבלה באוניברסיטאות, תלמידי תיכון רבים מעדיפים לעשות לעצמם "חיים קלים" ובמקום לקבל ציון 70 בבחינת הבגרות בת חמש היחידות במתמטיקה, הם בוחרים לקצץ יחידה אחת ולקבל ציון 90 ב-4 יחידות. טקטיקה זו משפרת את סיכויים להתקבל למוסדות ההשכלה הגבוהה. תוכנית חדשה של הטכניון ומשרד החינוך מבקשת לעשות סוף למצב ולעודד תלמידים לממש את הפוטנציאל שלהם.

 

לפי התוכנית, תלמידים שיחליטו להיענות לאתגר וילמדו תעודת בגרות איכותית הכוללת שלושה מקצועות מדעיים-טכנולוגיים בהיקף של חמש יחידות כל אחד, יזכו לבונוסים נדיבים כך שגם ציונים נמוכים בחמש יחידות לימוד יהיו עדיפים על ציונים גבוהים בארבע יחידות לימוד.

 

בדיון שהתקיים בוועדת החינוך של הכנסת, הודיעו נציגי ועד ראשי האוניברסיטאות כי הנושא נבחן כעת גם ביתר האוניברסיטאות בישראל. לפי המתכונת של התוכנית החדשה, כל תלמיד שייגש לחמש יחידות לימוד בשלושה מקצועות מדעיים יזכה לבונוס מיוחד של שלושים נקודות לכל בחינה.

 

לעומת זאת, תלמידים שייגשו לבגרות של ארבע יחידות לימוד יזכו לבונוס של עשר נקודות בלבד. שיטת הבונוסים החדשה תיחשב לתלמידים שיחלו השנה את כיתה י' ויסיימו את הבגרויות בתשע"ה.

 

כך למשל, אם עד כה בשיטת השקלול הקיימת, ציון של 90 בבגרות של ארבע יחידות במתמטיקה היה משוקלל לציון סופי של 792 נקודות (הציון כפול 1.1 כפול 8) ולעומתו ציון של 60 בחמש יחידות לימוד היה שווה ערך לציון משוקלל של 780 נקודות בלבד (הציון כפול 1.3 כפול 10), הרי שבשיטה החדשה ציון של 60 בחמש יחידות בגרות במתמטיקה ישוקלל ל- 900 נקודות (הציון + 30 כפול 10) לעומת ציון של 90 בארבע יחידות במתמטיקה שישוקלל ל-800 נקודות בלבד (הציון + 10 כפול 8).

 

"לעודד מצוינות"

מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, אמרה אתמול בדיון בוועדת החינוך כי בכוונת משרד החינוך ליצור שיתופי פעולה דומים גם עם האוניברסיטאות האחרות. לדבריה, "מדובר ביוזמה מאוד חשובה שנועדה לעודד מצוינות בקרב התלמידים ולמנוע מצב שמורים מעודדים תלמידים לרדת ברגע האחרון מחמש יחידות לימוד לארבע יחידות בלבד".

 

פרופסור אורית חזן, ראש החוג להוראת מתמטיקה בטכניון, ציינה כי מדובר בתוכנית שנועדה לעודד את התלמידים להגשים את הפוטנציאל שלהם ולהיטיב את תחושות הדימוי והביטחון העצמי.

 

"אנחנו רוצים שתלמידים יגיעו לטכניון לאחר שלמדו את כל החומר של חמש יחידות לימוד ולא התפשרו על רמה נחותה", הדגישה פרופסור חזן. "אנחנו שואפים לאתגר את התלמידים שיעזו וינועו מתוך רצון להצליח ולהתקדם בהישגים ולא מתוך שיקולי נוחות וכדאיות כאלו ואחרים".

 

 

http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-4260053,00.html

 

 

 

הדפסשלח לחבר
דרונט בניית אתרים
עבור לתוכן העמוד